luni, 23 februarie 2009

Sesiune scurta de observatii

De ceva timp vreau sa aplic pentru un award Earth Orbiting Satellite Observers Club, EOSOC. Acesta consta in 28 observatii de diferiti sateliti :
  • 4 sateliti activi (operationali)
  • 2 sateliti cu echipaj uman la bord
  • 4 sateliti multinationali (in afara de Statele Unite)
  • 4 corpuri de racheta
  • 4 eruptii Iridium, dintre care una in timpul zilei/crepusculului
  • 2 multi treceri (acelasi satelit sa fie observat de-a lungul a 2 treceri in aceeasi noapte)
  • 2 formatii de sateliti (2 sau mai multi sateliti zburand in formatie)
  • 2 observatii folosind date orbitale invechite (2 sateliti sa fie observati cu datele orbitale cu o vechime de o saptamana apoi de 3 saptamani)
Multe din aceste "provocari" le-am realizat deja, dar nu mai cunosc datele asa ca trebuie sa o iau de la capat.
Profitand de o pauza a vremii nefavorabile, am decis sa observ 2 sateliti si am si reusit.

Primul dintre acestia, Lacrosse 5, este un satelit spion american. Trecerea lui a avut un maxim la 19:38:43, atingand o elevatie de aprox 62 grade. Am reusit sa il fotografiez de 2 ori.


A doua observatie consta intr-o eruptie Iridium, mai precis a satelitului Iridium 45. Aceasta s-a petrecut la 19:43:42, elevatie 35 grade, atingand o magnitudine (stralucire) de -4. Am observat cu ochiul liber deoarece am ajuns prea tarziu afara pentru a mai seta camera pe trepied.

Niciun comentariu: